Djeca u dobi do 12 godina često nisu razvojno spremna za racionalizaciju, kognitivno promišljanje i razgovor o problemima. Djeca se izražavaju kroz igru.
Potrebna im je praktična, verbalna i fizička interakcija koja će im pomoći da to nauče. Tijekom igre njihov mozak zapravo puno radi.
Kroz igru djeca mogu raditi na socijalnim vještinama, izgradnji odnosa, rješavanju osjećaja, radu na uzroku i posljedicama, učenju granica, komuniciranju i izražavanju svojih osjećaja, potreba i želja.
Mnogi terapeuti igrom koriste model nazvan terapija igrom usmjerena na dijete. To znači da dijete vodi, a terapeut slijedi. To je nedirektivni stil igre koji pomaže djeci da izraze osjećaje na način koji im pomaže da steknu uvid u svoje ponašanje.
Jedno od načela terapije igrama usmjerenog na dijete je prisutnost. To znači da tijekom terapije prisutnost terapeuta prenosi koncepte: ”Ovdje sam, čujem te. Razumijem. Stalo mi je.”
Iz svakodnevnog iskustva znam kako se djeca bore sa svim vrstama problema i kad im se pruži prilika da ih se vidi u drugom svjetlu, jednostavno će procvjetati.
Drugo bitno načelo terapije igrom je da terapeut prihvaća i poštuje dijete. Čak i ako se dijete ponaša čudno ili ružno, terapeut razumije i ne osuđuje. Djeca osjećaju da ih terapeut poštuje i mogu početi internalizirati to poštovanje. Samopouzdanje počinje rasti i počinju sami sebe poštovati. Jednom kad se to dogodi, tek tada mogu početi poštovati druge.
Ako terapeut stvori prihvatljivo okruženje bez osuđivanja, djeca će kroz igru pokazati kako se osjećaju i istovremeno učiti da su svi osjećaji prihvatljivi. U tom se okruženju djeca više otvaraju i osjećaju se ugodno te se počinju slobodno izražavati. Postaje im lakše upravljati nekada velikim, nekontroliranim emocijama. Osjećaju vlastitu odgovornost za pozitivnu promjenu.
U ovom sigurnom okruženju djeca se ne moraju bojati neuspjeha. Slobodno mogu isprobati kreativne načine rješavanja problema i riskirati. Djeca će se ponositi što to pokušavaju učiniti sama. Kad terapeut nije taj koji uvijek donosi odluke, dijete shvati da samo ono može biti odgovorno. Tako otkrivaju kakav je osjećaj donositi vlastite odluke, boriti se i postati samostalni.
Ja zaista volim svoje male klijente, obitelji s kojima radim, svoje kolegice i kolege s kojima dijelim strast prema igri i samu terapiju igrom.
Imati privatnu praksu i pomagati djeci i obiteljima istinski me raduje. Jedini je problem što ne mogu prestati kupovati igračke i minijature za igru u pijesku! E da, i knjige obavezno!
Nadam se da i vi volite svoj posao. Ili da bar možete pronaći trenutke u kojima istinski uživate kao ja na svojem poslu...
Nataša